Masjedpajoh.ir
Masjedpajoh.ir
Masjedpajoh.ir
ششمین جلسه کارگروه علمی طراحی و تدوین گرایش مدیریت مسجد
یک شنبه, 25 مهر 1400 تعداد بازدید: 4
Masjedpajoh.ir

ششمین جلسه کارگروه علمی طراحی و تدوین گرایش مدیریت مسجد، در دفتر مطالعات پژوهش ها و ارتباطات حوزوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در تاریخ 21 مهر 1400 برگزار شد.

در این جلسه پیرامون عناوین دروس گرایش، نظرات کارشناسان مطرح گردید.

اعضای حاضر در جلسه:

آقایان حجج الاسلام والمسلمین:

ابوطالب خدمتی

احمدرضا پرویزی

عبدالله توانا

محمدعلی حججی

خلاصه مذاکرات:

در ابتدای جلسه آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و دبیر کارگروه گزارشی از مصوبات جلسه قبل ارائه نمود. در ادامه، حجة الاسلام حججی توضیحی درباره روند جلسه و رویکرد طراحی پیش نویس اراده دادند.

در ابتدا حجة الاسلام توانا از مقدار ساعات در رشته سوال نمودند و اینکه این مقدار در مقایسه با سطح آموزشی در دانشگاه بسیار زیادتر است.

حجة الاسلام پرویزی بیان کردند: این نوع طراحی برای امامان جماعت موجود سازگار نیست. استقبال نمی کنند چهار سال در این رشته بمانند.

حجة الاسلام توانا اضافه نمودند: جلسه ای با فحول ائمه جماعات تهران داشتیم. گزارش از طراحی این گرایش داده شد. نتیجه این شد که از همه ائمه جماعات این استمزاج شود اگر کسی را به جای شما بگذارند چه تخصص و ویژگی هایی داشته باشد.

مخاطب شناسی از مشکلات امام جماعت است. عدم علم و تجربه مواجهه با شبهه است. به اجماع گفتند این همه دروس زیاد است و کسی استقبال نمی کند. قرار دادن مشوقات برای دوره (شهریه، آینده کاری، کسی خدمت سربازی) اگر امکان دارد مرکز مدیریت و شورای گسترش مجاب شود بر کم کردن ساعات دوره.

حجة الاسلام خدمتی در پاسخ ابراز داشتند: زیاد بودن ساعات درسی در مقایسه با دانشگاه درست است اما نباید این مقایسه انجام شود چون حوزه اقتضائات خود را دارد دانشگاه اقتضائات خود را. باید به فکر تربیت واقعی افراد و توانمند سازی برای مدیریت مسجد داشته باشیم. دوره باید ایده آل طراحی شود که در همه جا کاربرد داشته باشد. در طراحی طبق ضوابط باشد ولی در مرحله اجرا انعطاف داشته باشد با غیر حضوری، مطالعاتی اجرا کردن.

مقرر شد: اعضای جلسه در عناوین پیشنهادی گرایش بازنگری کنند و حذف و اضافه و تلفیق عناوین را پیشنهاد برای جلسه بعد بیاورند.

جلسه بعد چهار شنبه 28 مهر ساعت 7 صبح در محل دفتر مطالعات مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار خواهد شد.

مصوبات:

این جلسه مصوبه ای نداشت.


ثبت دیدگاه